Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Aankomst van Geoffrey de Guillotine

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Invité
Invité

MessageSujet: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 07:06

Na een lange en vemoeiende reis komt Geoffrey eindelijk aan bij de immense poorten van het hoofdkwartier van de Teutoonse Orde.

Als ze maar Nederlands verstaan.

Denkt hij hardop.

Langzaam gaat de rechterpoort open, een reus van een wachter, staat in de opening en wijst naar een wapenrek.

Dat lijkt mij duidelijk genoeg, ik zal daar mijn wapens maar achterlaten.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 07:42

Otto hoort iemand aan de poort rammelen, en als hij de deur langzaam opent ziet hij een man in vol wapenornaat voor de poort staan.
Otto zet zijn strengste gezicht op en wijst nors naar het wapenrek.
Als de man zijn wapenuitrusting heeft afgedaan, schraap Otto zijn keel eens flink.

Zo beste man.
Wat brengt u hier naar de poorten van Krimpen?
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 07:59

Danig onder de indruk van de bijna onmenselijke afmetingen van de wachter, schraapte Geoffrey zijn keel.

Recentelijke gebeurtenissen nabij Rotterdam en in de bossen van het Graafschap Holland hebben mij overtuigd mij te moeten inzetten voor de veiligheid van ons Graafschap en haar inwoners en de verdediging van ons geloof tegen de heidenen.

Ik ben geadviseerd door Monsigneur Sjnoel en mijn achterneef Tristan de Vancour mij aan te melden bij de Teutoonse Orde.

Bij deze ben ik hier gekomen om toetreding tot de Orde te verzoeken, en mijn diensten aan te bieden.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 08:40

Otto aanhoorde de woorden van de man, die ze uitsprak met een kleine zweem van gedrevenheid. Dat mocht Otto wel en hij zou hem zo door willen laten, maar hij moets zich aan het regelement houden. Daarop pakte Otto een stuk perkament en gaf het aan de man.

Hier heb je het Handvest van de Teutoonse orde.
Lees dat eerst maar eens goed door en zeg me daarna of je er mee instemd.

Otto keek de man expres een beetje nors aan toen hij hem het perkament overhandigde.

Het Handvest der TO
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 08:50

Geoffrey zag hoe nors de wachter naar hem keek, en hoorde zijn woorden, en pakte het handvest aan, en las deze op.

Citation :
Handvest der Teutoonse Orde

Artikel 1.

De Teutoonse Orde erkent alleen het gezag van zijne Heiligheid de Paus, wachter van het Zeer Heilige Aristotelesche Geloof.
Deze dag, de Teutoonse Orde heeft hem gezworen trouw te blijven aan God, aan Aristoteles en de Mens.

Artikel 2.

De leden van de Teutoonse Orde zullen bereid zijn, hun leven te geven ter bescherming van het Aristotelesche geloof. De prioren zullen strijden tegen elke vorm van ketterij via de diplomatieke weg.

Artikel 3.

Ieder lid van de Teutoonse Orde zal gedoopt moeten wezen volgens de Aristotelesche voorschriften.

Artikel 4.

De leden van de Teutoonse Orde, zullen iedere week naar de mis gaan en minstens een keer per jaar op bedevaard gaan naar kathedraal naar keuze.

Artikel 5.

De broeders en zusters der Teutoonse Orde zullen zich op ieder moment van hun leven moeten inzetten voor hun naasten; hun bloedverband zal niet verhinderen om dit te doen.

Artikel 6.

De Teutoonse leden zullen zich iedere dag inzetten naar de zoektocht van de Aristotelesche waarden die Vriendschap, Liefdadigheid en Vrede zijn.

Artikel 7.

Elk Teutoons lid die zich niet aan de hierboven vermelde regels houd zal overgelaten worden aan de Heilige Inquisitie, om vervolgens te worden beschuldigd van afzwering van de regels.

Ja, ik stem hiermee in, treft ook dat ik gedoopt ben.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 09:29

Nou, dat is heel mooi,

Bromt Otto, met een iets meer plezierige stem.

Kom dan maar snel naar binnen.
U kunt zich melden in de Zaal der Sollicitenten.
Daar zal de Wärter en de overige leden u wel verder op weg helpen.

Otto Stapt opzij om de man binnen te laten waarna hij de poort weer sluit.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   Jeu Mai 08 2008, 09:43

Opgelucht en trots zag Geoffrey hoe de wachter de poort voor hem opende, zijn stem klonk ook vriendelijker - bijna opgelucht leek het wel.

Welke kant is dat op?
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Aankomst van Geoffrey de Guillotine   

Aankomst van Geoffrey de Guillotine
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1