Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Gegroet

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

Localisation RR : The Netherlands

MessageSujet: Gegroet   Mer Juin 11 2008, 15:34

Een eenzame gestalte loopt langzaam richting de poort die toegang verschaft tot de Generale commando post der Teutonische Orde

Hij loopt richting de grote massieve deur, zucht een keer diep en klopt dan aan

Een gestalte, verscholen in de schaduw opent het kijkluik

Maak uzelf bekend

Klinkt een diepe zware stem

Even slikt de eenzame gestalte, dan begint hij met een vastberaden stem te spreken

Gegroet nobel heerschap,
Laat mij mezelf aan u, en uw orde voorstellen. Mijn naam is Nikolaj Rostov, zoon van Ilja Andrejevitsj Rostov en Natalia Rostov. Broer van Petja Rostov, Vera Rostov en Natasja Rostov. Lid van het nobele geslacht der Rostovs.
21 jaren geleden ben ik geboren, en God heeft mij de kans gegeven om deze 21 jaar te volbrengen, zodat ik mij hier bij u, en uw orde, kan aanmelden.
Mijn beroep is op dit moment een eenzame, maar standvastige zwerver in de stad Leiden, gelegen in het graafschap Holland.

Mijn doel, waarom ik aan deze poorten ben verschenen, is dat ik uw orde wil gaan dienen, de regels en wetten zal respecteren en de Almachtige wil gaan dienen en Zijn wegen wil gaan bewandelen.
Ik vraag u daarom nederig, kunt u mij toelaten tot uw machtige en nobele orde, zodat ik de juiste weg kan gaan volgen. De weg van de verlichting.

Na deze woorden te hebben gesproken wacht de gestalte af op het antwoord van de portier
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 01:56

Otto aanhoorde de woorden van de man, die ze uitsprak met een kleine zweem van gedrevenheid. Dat mocht Otto wel en hij zou hem zo door willen laten, maar hij moets zich aan het regelement houden. Daarop pakte Otto een stuk perkament en gaf het aan de man.

Hier heb je het Handvest van de Teutoonse orde.
Lees dat eerst maar eens goed door en zeg me daarna of je er mee instemd.

Otto keek de man expres een beetje nors aan toen hij hem het perkament overhandigde.

Het Handvest der TO
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 05:34

Nikolaj, niet uit het veld geslagen door de norse blik van Otto, neemt het perkament aan en begint het rustig te lezen

Handvest der Teutoonse Orde

Artikel 1.

De Teutoonse Orde erkent alleen het gezag van zijne Heiligheid de Paus, wachter van het Zeer Heilige Aristotelesche Geloof.
Deze dag, de Teutoonse Orde heeft hem gezworen trouw te blijven aan God, aan Aristoteles en de Mens.

Artikel 2.

De leden van de Teutoonse Orde zullen bereid zijn, hun leven te geven ter bescherming van het Aristotelesche geloof. De prioren zullen strijden tegen elke vorm van ketterij via de diplomatieke weg.

Artikel 3.

Ieder lid van de Teutoonse Orde zal gedoopt moeten wezen volgens de Aristotelesche voorschriften.

Artikel 4.

De leden van de Teutoonse Orde, zullen iedere week naar de mis gaan en minstens een keer per jaar op bedevaard gaan naar kathedraal naar keuze.

Artikel 5.

De broeders en zusters der Teutoonse Orde zullen zich op ieder moment van hun leven moeten inzetten voor hun naasten; hun bloedverband zal niet verhinderen om dit te doen.

Artikel 6.

De Teutoonse leden zullen zich iedere dag inzetten naar de zoektocht van de Aristotelesche waarden die Vriendschap, Liefdadigheid en Vrede zijn.

Artikel 7.

Elk Teutoons lid die zich niet aan de hierboven vermelde regels houd zal overgelaten worden aan de Heilige Inquisitie, om vervolgens te worden beschuldigd van afzwering van de regels.

Nadat hij het perkament heeft gelezen slaat hij een kruis

Hierbij zweer ik, Nikolaj Rostov, dat ik de regels en wetten van de orde zal respecteren. Dat ik mijn broeders en zusters zal eren en dienen naar eer en geweten en dat ik alles zal doen om de Almachtige te dienen.
Zowaar helpen mij god almachtig...

Na deze woorden kijk hij met een vastberaden blik naar Otto en wachtte op diens antwoord
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 07:01

Otto ziet de man voor de poort aandachtig en secuur het perkament lezen. Na een tijdje kijkt hij op en zegt.

Hierbij zweer ik, Nikolaj Rostov, dat ik de regels en wetten van de orde zal respecteren. Dat ik mijn broeders en zusters zal eren en dienen naar eer en geweten en dat ik alles zal doen om de Almachtige te dienen.
Zowaar helpen mij god almachtig...

Otto kijkt naar de man en is onder de indruk van serieuze uitspraak.

Wel beste man, voordat ik je kan binnenlaten, heb ik nog een vraag voor u.
Op wiens uitnodiging bent u naar hier gekomen?
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 07:26

Nikolaj hoort de man antwoorden

Wel beste man, voordat ik je kan binnenlaten, heb ik nog een vraag voor u.
Op wiens uitnodiging bent u naar hier gekomen?

Hierop antwoord Nikolaj, zijn woorden goed afwegend, het volgende:

Na mijn vele omzwervingen ben ik tot inzien gekomen dat het materiele leven en zijn verlokkingen mijn niet de verlichting kunnen brengen die ik zoek. Slechts de wegen van de Almachtige kunnen mij leidden naar de uiteindelijke en goddelijke verlichting die ik 21 jaar heb gezocht. Daarom was ik verheugd te zien dat er op het forum een bericht geplaatst was door uw broeder Sjnoel. Ik heb hem daarom een bericht gestuurd om te vragen of deze uitnodiging nog steeds stond. Hij heeft mij hierop naar uw poorten gestuurd.
Op zijn uitnodiging ben ik naar hier gekomen.

Nikolaj zweeg
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 09:30

Broeder Sjnoel, Broeder Sjnoel.
De Hochmeister zult u bedoelen.....

Otto moest moeite doen om zich in te houden.
Wat dacht deze man wel. Hoe kon hij de Hochmeister voor een doodgewone broeder aanzien.

Maar aan de andere kant kwam de heer voor de poort wel oprecht en integer over.
Otto kwam weer tot bedaren en opende de poort.

Wel beste man.
Komt u maar snel binnen de poorten van Krimpen.
U kunt zich melden in de Zaal der Sollicitanten.
Daar kunt u wachten totdat de Wärter u komt begroeten.

Otto liet de man door en sloot de poort weer achter hem.
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

MessageSujet: Re: Gegroet   Jeu Juin 12 2008, 11:23

Nikolaj hoorde wat de wachter mompelde. Terwijl de wachter de poort achter hem sloot draaide hij zich nog eenmaal om

Het is nooit mijn bedoeling geweest u, of uw orde te beledigen.

Nikolaj haalde een klein briefje uit een van zijn zakken

Op dit briefje staat een tekst die wijlen mijn nobele vader ooit eens tegen mij heeft gezegd. Ik heb altijd kracht en liefde uit deze tekst gehaald. Ik overhandig het nu aan jouw, zodat alles duidelijk zal worden waarom ik uw hochmeister broeder noemde

Nikolaj overhandigde de wachter het briefje en liep langzaam de gangen van het immense chateau binnen

Het briefje bevatte de volgende tekst

allen deelen in dezelfde geestelijke en wereldlijke zegeningen: er zijn geen armen, geen rijken, geen zelfzucht mag er zijn, allen zijn gelijk voor God en voor elkander
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Gegroet   

Gegroet
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1