Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Nikolaj brengt een bezoek aan Otto

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

Localisation RR : The Netherlands

MessageSujet: Nikolaj brengt een bezoek aan Otto   Mar Juin 17 2008, 13:52

[i]Nikolaj, die zojuist de kapel had verlaten na een lange dag van studeren en mediteren, bedenkt zich opeens dat hij nog iemand moet bezoeken. Hij slaat zijn kap over zijn hoofd en loopt richting de wachtpost. Plotseling bedenkt hij zich dat hij nog wat mee moet nemen. Hij loopt naar de herberg en bestelt er een karaf thee met twee mokken. Hij loopt opnieuw richting de wachtpost. Wanneer hij in de gang komt ziet hij aan het einde een grote houten deur.

De laatste keer dat ik die deur heb gezien stond ik aan de andere kant, onzeker maar vastberaden.

Hij liep verder de gang door en klopte aan bij een deur die direct gelegen was naast de hoofdingang. Otto deed de deur open.

Gegroet Otto, wachter en beschermer van de Teutoonse Orde.
Ik breng u thee en biedt u mijn gezelschap aan. Ik weet dat ik de laatste keer oneerbiedig heb gehandeld, en heb mijn excusses reeds aangeboden bij de Hochmeister, Monsigneur zoals men hem binnen deze muren aanspreekt. Deze zijn aanvaard, maar ik voelde dat ik ook aan u mijn excusses moest aanbieden. U hebt mij immers binnengelaten tot dit eeuwenoude chateau en ik heb mij oneerbiedig gedragen.
Ik hoop het daarom ook te kunnen goedmaken met deze thee die ik zojuist uit de herberg gehaald heb. Helaas kan ik u geen bier aanbieden, omdat ik mijzelf geen alcohol toesta.

Nikolaj wachtte het antwoord van Otto geduldig af.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: Nikolaj brengt een bezoek aan Otto   Sam Juin 21 2008, 09:42

Otto zat een beetje te dutten, toen plots de deur open vloog. Hij schrok overeind en zag toen de sollicitant die hij een paar dagen geleden had binnen gelaten in de deuropening staan. Hij kwam zijn excuses maken en had thee meegebracht. Otto had natuurlijk liever bier, maar ja, tijdens dienst geen alcohol.

Dag heer Rostov, hoe maakt u het.
Ach het is al weer vergeten en vergeven hoor.
Ik doe hier alleen mijn werk en probeer het de mensen die binnen willen een beetje lastig te maken.

Dank voor de thee, ik zal het me laten smaken.
Kom er maar even bijzitten.

Otto schoof een stoel naar voren voor de onverwachte gast.

En bevalt het u al een beetje binnen de orde?
Nikolaj Rostov
Ritter
Ritter

Localisation RR : The Netherlands

MessageSujet: Re: Nikolaj brengt een bezoek aan Otto   Sam Juin 21 2008, 13:05

Nikolaj nam de stoel van Otto aan en schoof aan bij otto aan een tafel

Met mijn lichamelijke toestand gaat het allemaal zeer goed. Ook geestelijk is het goed met mij gesteld. Ik heb zojuist een bezoek gebracht aan de kapel en heb daar gesproken met de Almachtige.
Verder bevalt het mij zeer goed binnen de orde. Ik heb reeds verschillende delen van dit eeuwenoude chateau bezocht en heb al contact gelegd met een aantal anderen binnen de orde, waaronder de eerbiedwaardige monsigneur.
De gangen en zalen van deze schitterende plek zijn eeuwenoud, maar de gebruiken en rituelen zijn nog vele eeuwen ouder. De wegen van de almachtige zijn schitterend en wonderbaarlijk.

En hoe maakt u het nobele wachter, zijn er al veel aanmeldingen geweest de laatste paar dagen, of is het relatief rustig geweest?

Nikolaj nam een slok van zijn kruidenthee
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Nikolaj brengt een bezoek aan Otto   

Nikolaj brengt een bezoek aan Otto
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1