Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Marten van Eckhardt
Membre défunt

Localisation RR : Leiden

MessageSujet: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 00:36

Op zijn paard komt Marten aan bij de toegangspoort van het gebouw van de Teutoonse Orde. Hij is op van de zenuwen nu hij zich daadwerkelijk aan gaat melden. Hij heeft lang en weloverwogen nagedacht over deze stap, en uiteindelijk had hij besloten dat hij klaar was hiervoor. Hij is nu een jongeman van 16, zoekend naar een vervulling van het leven.

Gespannen probeert hij van het paard af te stappen, maar zijn voet blijft steken in de stijgbeugel en hij maakt wat onhandige sprongen om los te komen. Als hij uiteindelijk losgeraakt is roept hij met een rood hoofd naar de poortwachter. Hopelijk heeft niemand het gezien.

Dag Meneer de Poortwachter. Ik ben Marten van Eckhardt uit Leiden en ik zou graag toe willen treden tot de Teutoonse Orde.

Geduldig en gespannen wacht Marten op een reactie.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 02:14

Otto ligt in diepe slaap als hij iets hoord. Hij raakt geiriteerd en bedenkt dat hij vanavond Haan gaat eten. Maar dan merkt hij dat het geluid nit van de haan afkomt. Zelfs die is nog lang niet vanplan wakker te worden.
Slaperig strompel Otto naar de poort. Met een oog open kijkt hij door het luikje.

Dag Meneer de Poortwachter. Ik ben Marten van Eckhardt uit Leiden en ik zou graag toe willen treden tot de Teutoonse Orde.

Van schrik gooit hij het luikje weer dicht. hij kan zich niet voorstellen dat er mensen zo vroeg aan de poort staan.

Een minuut later bedenkt hij zich dat het allemaal echt is engeen droom.
Hij opend het luikje weer

Ik hoop dat ik voor iets belangrijkst wakker geworden ben. Wat komt u doen?
Marten van Eckhardt
Membre défunt

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 04:00

Marten kijkt blij als hij ziet dat de poortwachter hem hoort, het luikje is open en een oog staart hem slaperig aan. Het is waar dat Marten erg vroeg van huis vertrokken is om zich hier te melden, vol in de veronderstelling dat een machtige orde als de Teutoonse vast dag en nacht mensen binnen liet. Al had hij dit natuurlijk beter even kunnen vragen aan zijn vader... Was hij weer te impulsief geweest?

Marten's zenuwen groeien gestaag als het luikje weer wordt dichtgesmeten en er verder niets gebeurt. Onwillekeurig schuivelen zijn voeten over de straatstenen. Wat als men hem niet binnenlaat...? Dat zou een enorme teleurstelling zijn voor Marten, maar er zouden andere mensen zijn die weer in hem teleurgesteld zouden zijn. Oh, had hij niet gewoon kunnen wachten op een later moment!? Maar zijn enthousiasme was zo groot geweest dat hij toch niet kon slapen.

Dan, tot zijn grote opluchting, wordt het luikje weer open gedaan.

Ik hoop dat ik voor iets belangrijkst wakker geworden ben. Wat komt u doen?

Eh, ik wil graag toetreden tot de Teutoonse Orde. Ik weet eigenlijk niet of dat belangrijk genoeg is. Dat zal wel niet. Het spijt me dat ik u heb wakker gemaakt.

Marten schudt triest zijn hoofd. Zijn impulsiviteit brengt hem weer eens in problemen.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 04:23

Eh, ik wil graag toetreden tot de Teutoonse Orde. Ik weet eigenlijk niet of dat belangrijk genoeg is. Dat zal wel niet. Het spijt me dat ik u heb wakker gemaakt.

Op een normaal tijdstip kan ik me niets belangrijkers bedenken dan toetreden tot de Orde.
Maar goed, mijn ochtend is toch al verpest. Daarom vraag ik u door wie u hier gekomen bent en of u het handvest gelezen hebt?
Marten van Eckhardt
Membre défunt

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 04:52

Op een normaal tijdstip kan ik me niets belangrijkers bedenken dan toetreden tot de Orde.
Maar goed, mijn ochtend is toch al verpest. Daarom vraag ik u door wie u hier gekomen bent en of u het handvest gelezen hebt?

Marten springt op als hij merkt dat hij nog een kans heeft om binnengelaten te worden, al voelt hij zich erg schuldig tegenover de poortwachter. De arme man doet ook alleen maar zijn werk.

Ik ben hier door mijn vader. Hij heeft me gemotiveerd toe te treden tot de Teutoonse Orde. Dan komt het bij Marten op dat de poortwachter natuurlijk geen idee heeft wie zijn vader is. Mijn vader is Pilske van Eckhardt.

Ik heb het handvest meerdere malen gelezen en ik ga volledig akkoord met de regels die daar in staan.

Marten blijft strak naar voren kijken, bang hij alsnog afgewezen wordt.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 06:38

Ik ben hier door mijn vader. Hij heeft me gemotiveerd toe te treden tot de Teutoonse Orde. ...... Mijn vader is Pilske van Eckhardt.

Ik heb het handvest meerdere malen gelezen en ik ga volledig akkoord met de regels die daar in staan.

hummm nog een Eckhardt ...
Otto blijft strak kijken maar merkt dat er een kleine lach op zijn mond verschijnt.Oke ik zal de sleutels zoeken en u binnen laten. als u naar de zaal der sollicitanten gaat zal de Wärter u wel vinden.

na wat gezoek opend Otto de deur.
Marten van Eckhardt
Membre défunt

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   Lun Jan 05 2009, 06:47

Oke ik zal de sleutels zoeken en u binnen laten. als u naar de zaal der sollicitanten gaat zal de Wärter u wel vinden.

De poortwachter opent vervolgens de deur, terwijl Marten staat te trappelen van ongeduld.

Dankuwel Meneer de Poortwachter! Zegt Marten terwijl hij met zijn paard de poort door stapt, om dan vervolgens stil te blijven staan als hij doorheeft hoe groot de Poortwachter is. Even valt zijn mond open van verbazing... de man lijkt wel een reus! Zich realiserend dat hij aan het staren is en dat de man niet erg blij kijkt spreekt hij stamelend verder.

Eh... heel erg bedankt, meneer. Het zal... eh... vast heel koud zijn om hier te staan. Heb ik u wakker gemaakt? Dat was niet... eh... de bedoeling hoor. Echt niet! Nou, tot ziens!

Haastig trekt Marten zijn paard mee, angstige blikken achterom werpend naar de poortwachter. Vervolgens gaat hij op zoek naar de Zaal der Sollicitanten.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan   

Marten 'Martinius' van Eckhardt komt aan
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1