Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

[RP]De metingen van de Krimpensche poorten

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: [RP]De metingen van de Krimpensche poorten   Jeu Fév 05 2009, 01:20

Tristan komt vroeg aan in de ochtend en hoort het zagen van Otto in zijn vertrekken.

mm, tijd voor echt werk. denkt Tristan en hij gaat met zijn meetlatten, 4 medewerkers en drijvende steigers, welke hij heeft gebruikt bij de westertoren, vlot aan de slag. Een paar boeren uit de omgeving kijken eens misprijzend naar de activiteiten, maar groeten het welbekende gezicht van de Gross Hospittler met hollandse verve

Môge

Tristan wuift, geen tijd voor een verkwikkend liedje, het werk roept, werk een gechenk van de Heer.
Revenir en haut Aller en bas
http://guillotine.actieforum.com/
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: Re: [RP]De metingen van de Krimpensche poorten   Ven Fév 06 2009, 00:40

De volgende dag wordt ook de tweede verdieping van het poortgebouw opgemeten, tevens de binnenkant en ophaalbrug.

De volgende dag ziet Tristan in de verte 3 ruiters aankomen, ze schijnen geen haast te hebben. Een van de timmermannen uit Rotterdam die de meters helpt kijkt in de verte en knijpt met zijn ogen.

Zijn dat niet de landmeters uit Gouda die vorig jaar in Rotterdam waren. Wellicht hebben zij hun kaartmeester bij zich?

Ja dat zou best kunnen, de Gross Hospittler heeft ook metingen laten verrichten van de Heerlijkheid.

Tristan kijkt op met een glimlach

Ja, zij komen hopelijk kaarten brengen van de heerlijkheid en ze komen de omtrekken meten. Ik zal samen met Kaartmeester Hannes Janszoon van Gouda de kaarten tekenen.

Waarna Tristan Otto wakker maakt...
http://guillotine.actieforum.com/
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: [RP]De metingen van de Krimpensche poorten   Sam Fév 07 2009, 09:48

He wat moet dat? Al dat gerommel aan mijn poort zo kom ik toch niet aan mijn rust toe ...

O Gross Hospittler Tristan u bent het. Is er brand?
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: [RP]De metingen van de Krimpensche poorten   

[RP]De metingen van de Krimpensche poorten
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1