Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
maarten de zwarte
Besucher

Localisation RR : somewhere

MessageSujet: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Lun Nov 02 2009, 06:39

Na een tijdje voor de poort te hebben gedrenteld, besluit Maarten dan toch maar de koe bij de horens te nemen en stapt hij het Teutoonse Kasteel binnen. Hij is erg onder de indruk van de omgeving en stapt langzaam tot aan de poort. Voorzichtig klopt Maarten op de deur van het wachtlokaal en steekt z'n hoofd binnen. Gezien de reputatie van de heer wachtmeester behoedt hij er zich voor als eerste het woord te nemen en wacht dus geduldig af.

Dernière édition par maarten de zwarte le Jeu Nov 05 2009, 08:10, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Mar Nov 03 2009, 15:09

Otto zit zoals altijd over de velden voor krimpen te turen of er mensen aan komen. Na lange tijd komt er weer een vreemde man aan de poort. verbaasd kijkt hij op als de man voor de poort stil blijft staan en niet de moeite neemt om te groeten. Een oog zakt weer in de slaap stand terwijl de ander de vremdeling niet uit het oog verliest
maarten de zwarte
Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 05 2009, 08:14

Nieuwgierig kijkt Maarten om het hoekje en ziet een man achterover gezakt zitten. Wat vreemd, de wachter lijkt te slapen... de Teutoonse ridders zijn toch steeds erg waakzaam? Of zou hij zich vergissen en was dit een test? Een beetje besluiteloos blijft Maarten aan de deur van het wachtlokaal staan. Wat zou hij doen? De man wekken, waardoor die enkel maar boos kon zijn, ofwel omdat hij zo ruw gewekt, ofwel omdat hij verrast werd bij het waken van de poort? Verder gaan had echter ook geen zin, gezien hij de weg hier niet kende. Misschien toch maar even wachten, misschien was de wachter zo meteen uitgeslapen.
Linwe
Membre défunt

Localisation RR : Leiden
Niveau : 2, kleermaakster

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 05 2009, 08:19

Linwe kwam met een mand ingrediënten voor haar soep langs de poort gelopen.
Ze zag een voor haar erg bekende persoon bij de poort staan.
Zou er weer eens iemand een probleem met Otto hebben?
Ze loopt tot naast Maarten en kijkt dan ook om de hoek.
Dan kijkt ze met een twinkeling in de ogen naar Maarten.

Hallo Heer Maarten,
Hoe maakt u het?
Ik wek Otto wel even voor u.

Dan loopt Linwe naar het wachthuisje, ze klopt eerst zachtjes op het hout.

Otto....
Ik heb de worsten en een homp kaas bij me, waar je om had gevraagd..
En er is iemand voor je...je doet je werk toch nog wel goed, he?
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 05 2009, 09:32

De man blijft nog steeds besluitloos staan. Ook al lijkt hij te slapen ontgaat Otto niets. Van de ander kant komt een dame naar de poort toe. Hij herkent Schwester Linwe. Altijd als hij haar ziet voelt hij zijn maag rommelen.
Otto....
Ik heb de worsten en een homp kaas bij me, waar je om had gevraagd..

mmmm dank je zuster. lekker.
Natuurlijk doe ik mijn werk goed. ik heb die man die u Maarten noemde al lang zien staan maar ja als hij niet zegt weet ik niet wat hij wil toch?
Linwe
Membre défunt

Localisation RR : Leiden
Niveau : 2, kleermaakster

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 05 2009, 09:53

Linwe grinnikt als ze het antwoord van Otto hoort.
Dan kijkt ze Otto op haar liefst aan.

Wil je mij een plezier en deze man helpen?
Dan zal ik je ook een soep brengen.
Dat lijkt me wel lekker met dit gure weer..

Linwe geeft Otto dan een knipoog en kijkt even achterom naar Maarten.
Zou hij inmiddels wel dichterbij durven komen?
maarten de zwarte
Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Ven Nov 06 2009, 04:26

Terwijl Maarten rustig wacht tot de wachter ontwaakt, en intussen het poortgebouw rustig bestudeerd, ziet hij plots hoe vrouwe linwe zijn kant uitkomt. Meteen fleurt z'n hart op. Een bekend gezicht! Snel maakt Maarten een kleine buiging. Voor hij echter kans heeft haar te begroeten ziet hij hoe ze het wachtlokaal binnen stapt.

Hallo Heer Maarten, hoe maakt u het? Ik wek Otto wel even voor u.

Dan loopt Linwe naar het wachthuisje, ze klopt eerst zachtjes op het hout.

Otto... Ik heb de worsten en een homp kaas bij me, waar je om had gevraagd..

Verrast kijkt Maarten toe. Is de wachter van de honger ingedommeld? Als hij er goed bij nadenkt, kan hij zich dit wel voorstellen. Het moet best eentonig zijn, de hele dacht in dit krappe lokaaltje zitten wachten. Snel fluistert hij vrouwe Linwe toe: Ik was bang dat ik iets verkeerd zou doen als ik de wachter te bruusk zou wekken. Eerste indrukken zijn belangrijk, weet u... maar misschien heb ik me vergist?

Net op hetzelfde ogenblik ziet Maarten hoe de wachter beide ogen opent en de mand eten van vrouwe linwe aanneemt. De schrik slaat hem om het hart wanneer hij beseft dat de wachter helemaal niet sliep! Dit moest van een eerste test zijn. Verdorie, dan had hij vast geen goede indruk gemaakt.

Mmmm dank je zuster. lekker. Natuurlijk doe ik mijn werk goed. ik heb die man die u Maarten noemde al lang zien staan maar ja als hij niet zegt weet ik niet wat hij wil toch?

Maarten laat de wachter eerst uitpraten en vermant zichzelf. Vervolgen stapt hij naar de heer toe en steekt z'n hand uit. Mijn verontschuldigingen, heer. Ik was erg onder de indruk van de omgeving hier dat ik even alle beleefdheidsvormen liet varen. Mijn naam is Maarten de Zwarte van Clermont. Ik hoorde veel goeds over de Teutoonse Orde en besloot op aangeven van vrouwe Linwe, u duidelijk wel bekend, even een bezoek te brengen aan het kasteel. Als dat toegelaten is, natuurlijk...
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Ven Nov 06 2009, 04:42

Mijn verontschuldigingen, heer. Ik was erg onder de indruk van de omgeving hier dat ik even alle beleefdheidsvormen liet varen. Mijn naam is Maarten de Zwarte van Clermont. Ik hoorde veel goeds over de Teutoonse Orde en besloot op aangeven van vrouwe Linwe, u duidelijk wel bekend, even een bezoek te brengen aan het kasteel. Als dat toegelaten is, natuurlijk...

Eindelijk spreekt de vreemdeling die zich voorsteld als Maarten. Rustig staat otto op en loopt naar de poort

En wat is de rede van u bezoek? we zijn geen toeristische atraktie?
maarten de zwarte
Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Dim Nov 08 2009, 15:53

En wat is de rede van u bezoek? we zijn geen toeristische atraktie?

Maarten schrikt bij het horen van de barse woorden. Even aarzelt hij, maar van een echte Teutoon wordt ongetwijfeld verwacht dat hij zijn mannetje staat.

Beste heer, uw vraag kan ik erg moeilijk beantwoorden. Vrienden van mij raadden me aansluiting bij de Teutoonse Orde aan. Helaas kan ik me tot op heden niet echt voorstellen wat dat inhoudt. Religieus ben ik niet meteen, ik leidt een werelds leven en heb geen ervaring met de wapens... maar de bescherming van de zwakkeren is m'n leitmotiv.

Hij haalt even adem en kijkt indringend de bewaker aan. Een toeristisch bezoek kom ik dus allerminst afleggen, maar ik had graag toch eens een kijkje genomen om te weten wat het Teutoonse ridderschap inhoudt en of ik voldoende waardig ben om die taak te vervullen.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Lun Nov 09 2009, 15:55

Ik merk dat u twijfelt?
Wenst u als bezoekr binnen te gaan of als sollicitant?
maarten de zwarte
Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 12 2009, 09:11

Ik merk dat u twijfelt?
Wenst u als bezoekr binnen te gaan of als sollicitant?

Maarten maakt een voorzichtige buiging. Een moeilijke vraag, gezien hij eerst een kijkje wil nemen om daarna eventueel een aanvraag in te dienen om in de Orde te worden opgenomen. Twijfelen doet hij allerminst, maar hij wil geen lid van de Orde worden omwille van de verkeerde reden.

Als bezoeker, heer Wachter.

Dernière édition par maarten de zwarte le Mar Nov 17 2009, 04:11, édité 1 fois
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Jeu Nov 12 2009, 15:32

Als bezoeker, heer Wachter.

Otto ziet de twijfelende man voor de poort staan. vervolgens bekijkt hij zijn sleutelbos en ziet de sleutel van debezoekersruimte niet hangen. Hij draait zich om en gaat op zoek naar iemand die die sleutel wel heeft.
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Ven Nov 13 2009, 05:25

Tristan kijkt verbaast op als Otto op zijn deur klopt.

Ah Otto een bezoeker, wel stuur hem dan maar door naast de wester toren. Ik zal hem wel ontvangen en vragen wat hij wil.

Tristan schijft verder aan zijn brieven als Otto blijft staan wachten

Ah, wel u heeft mijn toestemming hem te begeleiden hoor...

(ooc: Maarten de Zwarte = nu Besucher)
http://guillotine.actieforum.com/
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Ven Nov 13 2009, 06:47

Otto loopt terug naar de poort. en opent de poort voor de bezoeker.

Heer, Als u mij wilt volgen naar de bezoekers kamer dan komt de hochmeister zo bij u.
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Lun Nov 16 2009, 00:31

http://guillotine.actieforum.com/
maarten de zwarte
Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   Mar Nov 17 2009, 04:17

Heer, Als u mij wilt volgen naar de bezoekers kamer dan komt de hochmeister zo bij u.

Zo geruisloos mogelijk volgt hij de wachter naar de bezoekerskamer. Hij kijkt al vol verwachting uit naar de ontmoeting met heer Tristan, aan wie hij heel wat vragen te stellen heeft.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont   

Aankomst Maarten de Zwarte van Clermont
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1