Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

[Dutch] De aankomst van Inco en Linda

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Inco ve Dient
Bewerber

Localisation RR : Holland

MessageSujet: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Dim Fév 21 2010, 12:48

Een hand van Inco, gleed via de arm van Linda, naar haar hand. Zachtjes pakte hij met een paar vingers haar hand en keek haar aan. Een knipoog richting haar verscheen. Het zag eruit alsof Inco zelf verzekerd was, maar dat was hij niet. Hij probeerde zich groot te houden tegenover Linda. Vandaag zou de dag zijn dat Tristan, zijn vader, zijn geliefde Linda zou ontmoeten. Hij had nog niks over haar verteld. Dat durfde hij niet, aangezien het pas sinds kort zeker is dat Tristan zijn vader zou zijn. Hand in hand liep Inco naar de poort van Krimpen. Zijn hoofd wendde zich tot Linda en zijn mond ging naar haar oor. Zacht pratend zei hij;

Vind je het spannend of eng lief?

Rustig liepen ze verder, de poort kwam meer in zicht. Even liet hij haar hand los en bonkte op de deur. En riep;

Wij zijn Inco ve Dient en Linda le Bouvignes. We zijn gekomen voor Heer Tristan,

op een zachte toon hervatte hij zijn zin,

mijn vader..
Revenir en haut Aller en bas
Jonkvrouwlinda
Besucher

Localisation RR : nederland

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Dim Fév 21 2010, 13:08

Een beetje gespannen liep ze naast Inco, haar ogen gericht op de grote poort. Poorten waren haar niet onbekend, maar deze was toch wel heel bijzonder. Achter deze imposante poort woonde de vader van Inco. Vandaag zou ze hem ontmoeten, ze was erg benieuwt naar de man die Inco's vader was. Ze voelde Inco naar haar vingers grijpen en keek naar hem op. Een bemoedigende knipoog werd haar toegeworpen. Ze glimlachte en was blij voor hem dat hij zijn vader gevonden had, ze gunde hem het, ze gunde hem alles. Als Inco haar vraagt of ze het spannend of eng vind knikt ze hem toe.

Heel spannend, lieverd.

Wanneer Inco op de poort klopt en de poortwachter aankondigt wie ze zijn en waarvoor ze komen, speelt ze wat nerveus met een lok van haar bruine haar. Ze werpt nog een laatste blik op haar kledij, voelt of haar hoed goed zit en kijkt dan afwachtend naar Inco.
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Lun Fév 22 2010, 05:09

Otto wordt ruw verstoort in zijn favoriete bezigheid, het eten klaar voor zijn middageten, als er wederom op de poorten van Krimpen wordt geklopt.

Otto moppert hardop: "het wordt toch wel tijd dat we meerdere wachters krijgen, ik heb haast geen tijd meet om mijn kont te krabben hier"

Hij kijkt een beetje triest naar zijn potje op de haard, beweegt deze er wat vandaan en haast zich naar de poort. Daar ziet hij een jonge man en een dame. Nog voordat Otto iets kan zeggen wordt hij ruw verstoort in zijn gedachten.

Wij zijn Inco ve Dient en Linda le Bouvignes. We zijn gekomen voor Heer Tristan gevolgt door wat gemompel wat Otto niet kan verstaan.

U komt hier voor de Hochmeister? Ik denk van niet hoor, we kunnen niet iedereen hier toelaten. Stel je voor dat ik iedereen door laat die de Hochmeister wil zien. Ik zou rijk worden als ik iedereen een stuiver zal vragen voor admissie, pfuh!

Als u hier zich als teutoon wilt aanmelden, dan stel ik voor dat u het Handvest van de Orde maar eens leest en dan te spreken met de Wärter...

Dan valt Otto's oog op Linda, maar hij sluit de poort voor hun neus zonder verder te spreken. Zijn middageten is overkookt en hij is uit zijn sas. Dan denkt hij nog even over Linda en pakt dan het Manifest, welke is opgestelt door Schwester Linwe, en tot zijn verbaasing ziet hij de naam van Inco en Linda er op staan. Plots ook valt het kwartje, Linda is familie van de twee Neulingen die in december hier zijn gearriveert.

Otto, laat een luide vloek vallen en opent dan weer de poort met Manifest in de hand.

Mijn excuses, heer Inco en dame Linda, ik was abuis. Met mijn jicht heb ik slecht geslapen gisteren en wel, ik was vergeten het nieuwe Manifest te lezen. Uw beider namen staan er op.

Als u binnenkomt dan zal ik verder wijzen naar de gastvertekken en zal ook de Hochmeister van uw komt op te hoogte stellen. In de Herberg kunt u eten en drinken vinden, de Hochmeister zal u ontbieden in de Westertoren als hij tijd heeft. Kom, kom...

Waarna Otto hen de weg wijst naar de gastvertrekken en de herberg:

http://ordreteutonique.goodbb.net/bibliotheek-f93/map-kaarten-van-krimpen-t3768.htm
Jonkvrouwlinda
Besucher

Localisation RR : nederland

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Lun Fév 22 2010, 05:49

Daar gaat de poort open en de wacht staat hun te woord, een charmante glimlach siert haar gezicht die al snel verdwijnt voor verbazing. 'Wat een norse wacht zeg, de wacht van het kasteel in Bloemendaal kan er wat van, maar dit slaat werkelijk alles!' Haar spanning van daar net, verdwijnt als sneeuw voor de zon. Zo laat ze zich niet behandelen door niemand niet! Geïrriteerd wil ze net tegen hem zeggen wie haar ouders zijn, maar voor ze nog maar een woord kan uitbrengen word de deur voor hun neus dicht geslagen.

Tss, het lef!

Niet veel later hoort ze een luide vloek door de poortdeur, en vrijwel direct word deze opnieuw geopend. Excuses vallen, en de wacht bazelt iets over het manifest niet gelezen. 'Ja, dat zal wel' denkt ze. Van de charmante glimlach van daar net is niets meer over, een boos gezicht kijkt de wacht aan. Maar ze wacht even op Inco en volgt dan verder zwijgend.
Inco ve Dient
Bewerber

Localisation RR : Holland

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Lun Fév 22 2010, 19:52

Inco draaide zich net om wanneer de poort open ging, er stapte een niet al te vrolijk uitziende man uit. Inco keek raar op en bekeek de man van top tot teen. Zijn mond viel open wanneer hij begon te praten en keek verbaast naar de poort wachter.

U komt hier voor de Hochmeister? Ik denk van niet hoor, we kunnen niet iedereen hier toelaten. Stel je voor dat ik iedereen door laat die de Hochmeister wil zien. Ik zou rijk worden als ik iedereen een stuiver zal vragen voor admissie, pfuh!

Als u hier zich als teutoon wilt aanmelden, dan stel ik voor dat u het Handvest van de Orde maar eens leest en dan te spreken met de Wärter...

De deur ging vlak voor zijn neus weer dicht. Inco grinnikte toen Linda zei 'het lef' en keek haar verbaast aan. Gevloek kwam er vanachter de poort vandaan en de deur ging weer open. Inco draaide zich om en keek weer naar de poort wachter.

Mijn excuses, heer Inco en dame Linda, ik was abuis. Met mijn jicht heb ik slecht geslapen gisteren en wel, ik was vergeten het nieuwe Manifest te lezen. Uw beider namen staan er op.

Als u binnenkomt dan zal ik verder wijzen naar de gastvertekken en zal ook de Hochmeister van uw komt op te hoogte stellen. In de Herberg kunt u eten en drinken vinden, de Hochmeister zal u ontbieden in de Westertoren als hij tijd heeft. Kom, kom...

Als eerste stapte Inco naar de poortwachter toe, hij graaide wat in zijn broek zak en gaf hem een stuiver. Een glimlach verscheen in Inco's gezicht en keek Linda aan, hij knikte naar haar als teken dat ze verder liepen en liepen de poort door.
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Mar Fév 23 2010, 04:56

[ooc: links onder de kaarten zijn actief; jullie zijn nu bezoekers; have fun;o) ]
http://guillotine.actieforum.com/
Tristan Vanqueour
Membre défunt

Localisation RR : Jah
Niveau : MORT

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   Lun Mar 22 2010, 08:08

http://guillotine.actieforum.com/
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: [Dutch] De aankomst van Inco en Linda   

[Dutch] De aankomst van Inco en Linda
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1