Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

De metgezel uit Alblasserdam

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Fuser
Ritter
Ritter

Localisation RR : Hollande

MessageSujet: De metgezel uit Alblasserdam   Sam Avr 10 2010, 16:59

Het was al laat op de avond toen twee ruiters voor de poorten van Krimpen verschenen. Het maanlicht verlichte hun wegen door de donkerte en hun zware kappen beschermden hun tegen de zure regen. Na een lange tocht uit Utrecht kwam het schuim uit de bekken van hun paarden, ze hadden hard doorgereden om de regen zo snel mogelijk te ontvluchten. Even voor de poort riep Neuling Fuser zijn paard tot halt en steigerde af. Hij keek eens naar zijn metgezel en sprak.

Blijf hier, ik ben zo terug!

Daarna stapte hij naar de zware poort en klopte aan.

Ottoooo, Pax Vobiscum! Neuling Fuser met een metgezel meldt zich aan. Open de poort, het regent dat het giet!
Revenir en haut Aller en bas
Anna

Localisation RR : Utrecht
Niveau : 1

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Sam Avr 10 2010, 17:08

Anna baalt als een stekker dat ze met alle geweld nog laat op de avond naar Krimpen wou vertrekken van zodra het met bakken uit de lucht kwam.
Ze had Heer Fuser al diverse keren over de Teutoonse Orde horen spreken en werd er nogal nieuwsgierig van.
Jong als ze is komt geduld natuurlijk niet in haar woordenboek voor.
Gelukkig reed hij mee, zodat ze niet alleen op pad hoefde. Haar ouders zouden haar wat doen ook, trouwens.
Wanneer er eindelijk een gebouw opdoemt zucht Anna overdreven hard van opluchting.

Blijf hier, ik ben zo terug!

Anna knikt en klopt over haar mantel heen. Ze tuurt langs de oren van Qamikaze haar nieuwe paard en volgt met haar blik Heer Fuser die naar de poort loopt.
Met een rillende hand van de kou haalt ze een zeiknatte lok haar uit haar gezicht en wacht ongeduldig op een reactie.
Anna

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 08:44

Het lijkt wel een eeuwigheid te duren voordat Fuser terug komt.
Rollend met haar ogen kijkt Anna naar de hemel, waar de regen nog steeds met bakken tegelijk uitkomt.
Zou een dergelijke orde niet juist zonneschijn in iemands leven moet brengen en zie haar nu staan.
Nat tot op het bot, het zou haar niets verbazen moest ze morgen zo ziek als een hond zijn.
Geirriteerd stapt ze van haar hengst Qamikaze af en grijpt zijn teugels vast.
Denkend aan de uitspraak van haar moeder, dat geduld een schone zaak is, tuurt ze door de regenval naar enige vorm van beweging aan de poort.
Dichterbij gaan durfde ze niet, want Fuser had haar immers gezegd te wachten.
Rillend van de kou besluit ze nog maar even te wachten vooraleer van zich te laten horen.
Otto
Gardien

Localisation RR : Poste de Garde

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 13:17

Otto slaat zijn mantel om zich heen. Die vervloekte regen ook. Hij knaakt op zijn kippepootje als hij eens uit de poort kijkt en ziet een dame met een mantel om op een paard in de stromende regen staan.

Otto denk aan een valstrik en stuurt twee bruders naar buiten om te vragen wat er gaande is...

De poort is echter nog dicht...
Fuser
Ritter
Ritter

Localisation RR : Hollande

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 13:58

De Alblasserdamse Neuling vindt het nu ook wel welletjes toen hij 2 bruders zag langskomen.

Pax Vobiscum Bruders! Neuling Fuser meldt zich met een gast. De dochter van een Hollandse Gravin, laat ons alstublieft zo vlug mogelijk binnen....we zijn drijfnat!

Dernière édition par Fuser le Lun Avr 12 2010, 14:56, édité 1 fois
Anna

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 14:53

De wind die langs haar oren waait maakt het nog kouder dan het al is.
Anna ziet twee schimmen bij Fuser staan en haalt opgelucht adem.
Met Qamikaze vast aan de teugels, sloft ze richting de poort nu wel open zal gaan.

Pax Vobiscum Bruders! Neuling Fuser meldt zich met een gast. De dochter van een Hollandse Gravin, laat ons alstublieft zo vlug mogelijk binnen....we zijn drijfnat!

Anna fronst en dacht dat het intussen wel in orde was.
Ze tuurt langs de twee mannen naar de poortwachter en glimlacht liefjes naar hem.
Daarna kijkt ze klappertandend naar Fuser. Ze zal nog eens met hem meegaan.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 15:03

Otto opent nu de poorten.

Neuling Fuser! Ik had u niet gezien. Natuurlijk kom binnen. Is uw vriend hier als bezoeker of als Solicitant? En indien het laatste heeft u, vrouwe, het Manifest gelezen...
Anna

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 15:10

Neuling Fuser! Ik had u niet gezien. Natuurlijk kom binnen. Is uw vriend hier als bezoeker of als Solicitant? En indien het laatste heeft u, vrouwe, het Manifest gelezen...

Anna kijkt de man lang aan. Wat ze komt doen. En of ze het manifest gelezen heeft...

Sollicitant denk ik mijnheer en ja mijnheer die heb ik gelezen. Tot vervelens toe.
En daarbij heeft Heer Fuser me al een hoop verteld.

Een beetje verlegen gaat ze naast Fuser staan en wacht op wat hij gaat doen.
Zeiknat is ze toch al, dus doet ze de kap van haar mantel van haar hoofd.
Hopelijk zijn ze nu vlug binnen.
Otto
Gardien

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   Lun Avr 12 2010, 15:20

Otto kijkt nu toch nors terwijl hij een botje uit zijn tanden peutert

Wel u hoeft niet zo vervelend te doen. Het is mijn schuld niet dat het hoost van de hemelen. Neuling fuser, die net aan zijn opleiding begint weet de zaal wel te vinden. Ik ga mijn broek uitwringen en slapen.

Hup opschieten ja, dan gaat de poort op slot voor de avond....
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: De metgezel uit Alblasserdam   

De metgezel uit Alblasserdam
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1