Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Aankomst Eduard

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

Localisation RR : Rotterdam

MessageSujet: Aankomst Eduard   Dim Aoû 29 2010, 16:17

Al vanaf het moment dat hij geboren is heeft de zachte fluisterstem van de Allerhoogste hem ingefluisterd welke weg hij dient te bewandelen.
Geboren in een familie waar het Teutoonse bloed door vele aderen stroomt is het niet raar dat hij uiteindelijk gehoor heeft gegeven aan de subtiele stem.
Vernoemd naar de heilige Sjnoel, opgevoed door de Reiter Martin van Eckhart en Reiter Linwe van Eckhart is het ook niet verwonderlijk dat zijn weg deze kant zou leiden.
Van kinds af aan heeft hij naar de verhalen geluisterd van zijn oom en tante. Op latere leeftijd de gesprekken met een andere oom, Ritter Nikolaj over het geloof. Uiteindelijk heeft het geleidt tot zijn doop eerder dit jaar op hun familiekasteel.

Vastberaden zadelt hij de fiere hengst Cato en vult de zadeltassen met proviand.
De reis zal niet heel lang duren. Krimpen is niet ver bij Rotterdam vandaan.
Ondanks dat de fluisterstem herhaaldelijk liefdevol heeft aangedrongen heeft Eduard voornamelijk zijn eigen zin gedaan. Het heeft hem niet gebracht wat hij hoopte.
Sterker nog hij heeft steeds meer het gevoel gekregen een doodlopende weg te bewandelen.
De goedkeurende blik van zijn moeder heeft het laatste restje twijfel bij hem weg genomen. Haar mening was hem zeer dierbaar.
Vochtige ogen keken hem aan toen hij haar informeerde over zijn besluit. Niet van verdriet, maar van trots en goedkeuring.

Hoewel hij al enige tijd het huis uit was zoekt een wijs mens het advies van dierbaren... En wie is er meer dierbaar dan familie.
De stad Rotterdam laat hij snel achter zich als hij de weg in Oostelijke richting ingaat. Hij kiest bewust alleen te gaan, geen afscheid... slechts het Aangezicht van Jah op hem gericht.
Zijn enthousiasme laat zijn klop op de poort harder klinken dan de etiquette voorschrijft.
Hij maakt zich er niet druk hierover... enthousiasme over een goede zaak mag geuit worden.
Jah heeft de mens niet voor niets emoties gegeven.

Licht ongeduldig wacht hij met de teugels van Cato in zijn hand op reactie van de poortwachter
Revenir en haut Aller en bas
Silvain
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Mar Aoû 31 2010, 16:30

Silvain liep rustig over het terrein van de TO toen hij weer een klop op de poort hoorde, hij keek om zich heen en zag Otto nergens in de buurt. Die zal wel weer in slaap gesukkeld zijn dacht hij bij zichzelf.

Om de persoon toch niet te lang te laten wachten besloot Silvain om zelf maar even bij de poort te gaan kijken. In ieder geval tot Otto zelf aan zou komen.

voor Silvain de poort open deed riep hij toch nog maar even naar Otto.

Otto, er is volk aan de poort!

Daarna draaide Silvain zich naar de poort en opende die en tot zijn grote blijde verrassing stond daar de zoon van Pippa en Raboude. Eduard!

Een grote glimlach ontstond op het gezicht van Silvain.

Eduard! Mijn beste jongen, wat is het goed om je weer te zien!
Wat brengt jou hier bij de Teutoonse Orde?
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Mer Sep 01 2010, 03:26

Eduard neemt de omgeving in zich op terwijl hij rustig aan de poort staat te wachten.
Ondanks recente ontwikkelingen die zijn gemoed wat bedrukt hebben staat hij met een verwachtingsvol hart aan de poort in Krimpen.
Het is de vervulling van een kinderwens.
Zoals zijn vader hem verteld had.. Jij had altijd het verlangen ridder te worden, wij hebben je groot gebracht met het Aristotelische geloof.
Nu kan je beide combineren.
Het was hem waardevol dat zijn ouders met gepaste trots zijn plannen aanhoorden.

Aan de andere zijde van de poort hoort hij geluiden die beweging aankondigen.
Hij probeert zo statig mogelijk over te komen voor de poortwachter en staat met rechte rug naast de grote hengst.
Waar hij het gezicht van de onbekende poortwachter verwacht ziet hij tot zijn verbazing het gezicht van zijn oom Silvain.
Eduard! Mijn beste jongen, wat is het goed om je weer te zien!
Wat brengt jou hier bij de Teutoonse Orde?

De glimlach die de woorden van Silvain begeleidt zorgt dat hij nog meer vastberaden is.
Hij geeft hem een warme omhelzing, het was al even geleden dat ze elkaar gezien hadden.

Silvain!! roept hij met enthousiasme..
Al vanaf het moment dat ik als schildknaap bij u getraind werd wist ik dat ik eens deze stap zou maken.
Het is nu de tijd om hem te gaan zetten.
Als de orde mijn persoon wil accepteren zou ik graag bij de Teutoonse orde komen.

Met een eenzelfde glimlach kijkt hij in het gelaat van zijn oom.
Eduard bewondert zijn oom al vanaf het eerste moment dat ze elkaar hadden ontmoet.
De dag dat hij gevraagd werd hem te dienen als schildknaap was een van de mooiste dagen die hij kon bedenken.
Hoeveel mooier zou het zijn om aan zijn zijde te wandelen binnen de muren van Krimpen.
Silvain
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Mer Sep 01 2010, 17:42

Silvain omhelst zijn neefje hartelijk. Het is altijd fijn om hem te zien.
Hij heeft hem van jongs af aan zien opgroeien en heeft altijd veel met hem opgetrokken.

De woorden die Eduard spreekt doen Silvain dan ook goed. Hij herinnerde zich het fijne moment toen hij Eduard vroeg of hij zijn schildknaap wou zijn. De ogen van de jongen toen...

Ik ben blij je hier te mogen verwelkomen Eduard, ik denk niet met jou kennissen kring dat het een probleem gaat worden om hier binnen te komen.
Het zal fijn zijn om je hier binnen te hebben, ik kijk er al naar uit!

Ik vraag me alleen af waar Otto uithangt.

Silvain kijkt nog eens wat rond om te zien waar Otto is maar ziet geen teken van leven.
Zou hij nog eens roepen? Dat is ook zo wat...
Even wat tijd rekken dan wellicht...

Dus, eeeh, hoe was de reis?
Nog mooie jacht plekken gevonden?
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Mer Sep 01 2010, 17:59

Ik ben blij je hier te mogen verwelkomen Eduard, ik denk niet met jou kennissen kring dat het een probleem gaat worden om hier binnen te komen.
Het zal fijn zijn om je hier binnen te hebben, ik kijk er al naar uit!

Ik vraag me alleen af waar Otto uithangt.

Eduard glimlacht naar Silvain. Hij is inderdaad gezegend met zulke goede mensen die hij heeft mogen leren kennen gedurende zijn levensjaren. Meerdere Teutonen hebben een rol gespeeld tijdens zijn opvoeding.
Hij hoopt echter dat het niet alleen de reden is dat hij geaccepteerd wordt binnen de orde.

Op de laatste woorden van Silvain kijkt hij eens om de hoek van de poort of hij de wachter in het oog krijgt, maar hij blijft wat terughoudend.
Het zal vast wel goed komen.

Dus, eeeh, hoe was de reis?
Nog mooie jacht plekken gevonden?

Eduard grijnst naar Silvain. Niets gezelliger dan samen met zijn oom de tijd doorbrengen.
Ze hebben zoveel gemeenschappelijke interesses dat de tijd zal vliegen.

De reis was goed hoor, het is niet zo ver.
Jagen doe ik de laatste tijd meer als ik onderweg ben van Rotterdam naar Volendam of omgekeerd.

En het jagen op groter wild heb ik even ter zijde geschoven sinds een aanvaring met een everzwijn.

Hij weet niet goed of Silvain op de hoogte is van het ongeval. Het was ongeveer in de periode dat hij naar Frankrijk is vertrokken. Hij besluit er maar niet te diep op in te gaan.
Daar zal vast een keer gelegenheid voor zijn...

En u?.. hoe is het met de wijnranken gesteld. Zijn er al goede flessen gebotteld?
Silvain
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Mer Sep 01 2010, 18:06

Silvain kijkt wat verbaast als hij hoort over een aanvaring met een everzwijn. Hij neemt Eduard even snel op maar ziet niet iets wat lijkt op wonden.
Voor Silvain er dieper op in kan gaan komt Eduard al weer met een volgende vraag en is Silvain weer direct scherp daarop.

Goede flessen?!!!!!

Silvain had even het idee dat hij beledigt was, maar al snel wist hij wie voor hem stond en hij begon te lachen.

Alleen de beste flessen komen uit mijn wijngaard beste jongen. Ik lever namelijk alleen wijn die ik zelf ook zou drinken. En dat is natuurlijk alleen de beste!
Ik dacht dat je dat nu wel zou weten.

Silvain gaf een knipoog naar Eduard om hem te laten weten dat hij wat aan het dollen was met hem.

En hoe gaat het met je lieve hond? Ik had ergens verwacht dat hij wel bij je zou zijn maar ik zie hem niet. Of is hij soms de bossen in gedoken?
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Jeu Sep 02 2010, 14:02

Eduard lacht om de opmerking van Silvain. Uiteraard zou hij met niets minder dan de beste kwaliteit genoegen nemen.
Hij heeft met grote bewondering de wijnkelder van Arkel al eens mogen aanschouwen.
Silvain heeft ook het familie kasteel rijkelijk gevuld met allerlei exclusieve soorten rode en witte wijnen.

En hoe gaat het met je lieve hond? Ik had ergens verwacht dat hij wel bij je zou zijn maar ik zie hem niet. Of is hij soms de bossen in gedoken?
Op de vraag van Silvain kijkt hij om zich heen. Hij moet zeggen dat hij Marcus ook al even uit het oog is verloren.
Onzeker of hij de hond mee zal kunnen nemen heeft hij besloten het toch maar te doen.
De grote Berner Sennenhond is als een geheel met hem verbonden. Overal waar hij gaat is de hond bij hem aanwezig.

Met een hoge schelle fluittoon lokt hij de hond die al snel uit het omringende bos komt aanrennen.
Een blad welke nog aan zijn neus geplakt zit is het teken dat hij flink heeft zitten wroeten in de aarde, altijd op zoek naar sporen van konijnen en andere kleine dieren.
Met een luid lachen begroet Eduard de hond en knipoogt naar Silvain...

Zoals u ziet ben ik niet alleen gekomen.
Ik kan me niet indenken ergens naartoe te gaan zonder hem.
Silvain
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Jeu Sep 02 2010, 20:13

Silvain glimlacht als hij de trouwe hond van Eduard ziet aankomen.
Hij gaat rustig door zijn knieën en roept de hond bij zich. Hij haalt het blaadje dat op zijn neus zit eraf en aait de hond.

Ik had ook niet anders van je verwacht Eduard, daarom vond ik het al zo vreemd dat ik hem nergens zag. Het is een fijne hond en ik vind het ook altijd fijn om hem te zien. Hij zal het hier fijn hebben. Maar je moet wel oppassen dat hij niet in de mooi onderhouden tuinen hier gaat zitten graven. Vele mensen doen er hun best voor om alles netjes te houden.

Silvain moet even lachen en geeft de hond nog eens een grote aai over zijn bol en gaat dan weer staan en de benen strekken. Hij kon merken dat hij deze week niet getraind heeft, alles word dan zo stijf...
Hij zal straks er maar eens aan beginnen, wellicht begonnen de jaren toch een tol te eisen. Maar Silvain ging koppig door met zijn bezigheden.

Ik weet niet waar de poortwachter blijft en ik mag je niet naar binnen helpen ben ik bang. Ik denk niet dat ik daartoe bevoegd ben. Maar ik zal wat pakken om ons het wachten wat gemakkelijker te maken. Even geduld ik ben er zo weer!

Silvain slipt even weg achter de deur en komt dan snel terug met een mandje.

Zo, zullen we er even gemakkelijk bij gaan zitten?
Ik heb wat brood, kaas, gedroogd vlees en vers fruit gepakt.
Verder nog wat wijn voor ons meegebracht en een bakje vers water voor je hond.
Volgens mij heb ik alles voor een goede lunch. Of heb je al teveel gegeten onderweg?
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 04:55

Eduard kijkt hoe Marcus aangehaald wordt door Silvain.. De hond is in de jaren wat socialer geworden. Al lijkt het dier instinctief aan te voelen of het goed volk is of niet.
In een dreigende situatie zal hij aan de voeten van zijn baasje gereedstaan voor een commando.
De vele uren trainen hebben de hond goed gedaan. Slechts als hij "vrij" is zal hij op onderzoek uitgaan. Anders zal hij slechts aandacht hebben voor zijn baasje.
Ik had ook niet anders van je verwacht Eduard, daarom vond ik het al zo vreemd dat ik hem nergens zag. Het is een fijne hond en ik vind het ook altijd fijn om hem te zien. Hij zal het hier fijn hebben. Maar je moet wel oppassen dat hij niet in de mooi onderhouden tuinen hier gaat zitten graven. Vele mensen doen er hun best voor om alles netjes te houden.

Eduard grijnst naar Silvain
. Dat zal niet gebeuren... ik hou hem kort binnen de muren.
En ik weet niet of het mogelijk is... maar mocht ik geaccepteerd worden zal ik de training graag eens onderbreken om te helpen in de tuinen
. en met een lachje... zeker als Marcus het overhoop heeft gehaald.

Ik weet niet waar de poortwachter blijft en ik mag je niet naar binnen helpen ben ik bang. Ik denk niet dat ik daartoe bevoegd ben. Maar ik zal wat pakken om ons het wachten wat gemakkelijker te maken. Even geduld ik ben er zo weer!
Een frons siert zijn gelaat. Oke geduld mag een schone zaak zijn. En het is de beproeving die hij van jongs af aan heeft moeten overwinnen.
Gelukkig is Silvain er om hem gezelschap te houden. Hij zou anders gedacht hebben dat Krimpen uitgestorven was en rechtsomkeert gegaan zijn.

Een kort moment later ziet hij Silvain terug komen met een mandje en schiet in de lach.
Best een bijzonder moment. De Graaf van Arkel en de Heer van Volendam met een mandje voedsel picknicken voor de poort van Krimpen.
Zo, zullen we er even gemakkelijk bij gaan zitten?
Ik heb wat brood, kaas, gedroogd vlees en vers fruit gepakt.
Verder nog wat wijn voor ons meegebracht en een bakje vers water voor je hond.
Volgens mij heb ik alles voor een goede lunch. Of heb je al teveel gegeten onderweg?

Het water schiet hem in de mond...eten is een bezigheid die hij bijna onuitputtelijk kan volhouden. Gezien zijn lichamelijke beweging vraagt zijn lichaam dan ook om veel brandstoffen.

Teveel gegeten oom...kan dat dan...??
Maar ik kan me er niet van onderdrukken dat het een grappige omstandigheid is Silvain.
Al ben ik altijd gereed een beproeving van Jah te ondergaan... ik meen dat hij wederom een les in geduld voor me heeft.

Rustig laat hij zich op de zachte ondergrond zakken die nog wat vochtig is na een regenbui de vorige dag en doet zich tegoed aan het voedsel.
Hij kan het niet laten om de poort met een schuin oog in de gaten te houden.
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler

Localisation RR : holland, Leiden
Niveau : level 4 kerk

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 05:31

Wärter/gross hospittler elequest komt langs de poort en ziet ordensmarschall Silvain met een voor hem onbekende man staan praten. Hij vraagt zich af waar Otto is. Onderweg naar deheren toe loopt hij het poortwachters huisje van Otto binnen.

Hij vindt Otto in een diepe slaap en ruikt de geur van drank. Elequest heeft wel vaker temaken gehad met de laksheid van Otto maar dit slaat alles.
Hij ziet een kan water staan naast het bed van Otto en gooit deze over zijn hoofd heen.

OTTO. Hoe haal je het in je hoofd om lavezoos de poort onbewaakt achter te laten. Kom je bed uit en ga naar de kapel en begin maar vast te bidden. Ik koms straks langs voor je biecht.En bij deze krijg je een algeheel drank verbod.

Elequest telt even tot 10 en verlaat dan rustig weer het poortwachters huis je. Dan loopt hij door naar de heren.

Hallo marschall.bedankt voor het opvangen van onze bezoeker.

dan keert hij zich tot de vreemdeling

Dag heer. Mijn naam Elquest ik ben Wärter en gross hospittler van de orde. Waar kan ik u mee van dienst zijn?

[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 08:05

Silvain moet even lachen om de opmerking van Eduard.
Hij kent de kookkunst van zijn moeder maar al te goed. En snapt Eduard zijn reactie dan ook goed.

Ik ben het met je eens Eduard, genoeg eten is niet mogelijk. Maar voor sommige mensen schijnt dat anders te liggen. Ik denk dat het mensen zijn die nog nooit van je moeders kookkunst hebben geproefd anders kan ik het niet verklaren.

Als Eduard spreekt over geduld zucht hij even, Jah stelt vele mensen op de proef met geduld tegenwoordig.

Geduld is een schone zaak Eduard. Wij allen moeten dat opbrengen.
Gelukkig hebben we heerlijk voedsel om de wacht tijd wat korter te maken voor ons.

Terwijl ze lekker aan het smullen zijn hoort Silvain binnen al wat stemmen en kijkt nieuwsgierig naar de poort. Even later komt Wärter Elequest door de poort gelopen.
Silvain steekt een hand van begroeting op want zijn mond zit veels te vol met al het voedsel.
Hij kauwt al het eten zo snel als hij kan weg en stikt er bijna in. Een flinke slok wijn helpt de boel heerlijk naar beneden glijden. Hij staat op en klopt de kruimels even van zijn gewaad af.

Goedendag Wärter Elequest, ik zag Otto nergens en we hadden wel een gast. Dus ik denk ik vang hem op tot Otto komt. Ik had hem al geroepen maar zie hem nogsteeds nergens. Weet u waar hij is? Deze jongeman is mijn neefje en heeft belang erbij om binnen te stappen.
Eduard Noël de Ligne
Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 08:17

Na een paar happen van het voedsel merkt Eduard dat er beweging komt aan de poort.
Een voor hem onbekende Teutoon kondigt zich aan.

Hallo marschall.bedankt voor het opvangen van onze bezoeker.

Eduard volgt de interactie tussen de beide mannen en verplaatst zich in vertikale richting op zijn benen.

Dag heer. Mijn naam Elquest ik ben Wärter en gross hospittler van de orde. Waar kan ik u mee van dienst zijn?
Eduard maakt een beleefde buiging voor de man en steekt zijn hand uit ter begroeting.

Goede dag gross hospittler Elquest.
Mijn naam is Eduard Noèl de Ligne, Heer van Volendam.

De reden van mijn komst is dat ik mij zou willen aanmelden bij de Teutoonse orde.
Ik ben een 21 jarige schrijnwerker met een groentenveld in Rotterdam.

Hoewel ik persoonlijk nog niet in het bezit benn van de aanbevelingsbrieven worden deze door twee personen binnen de orde geschreven.
Met een nederig hart verzoek ik u mijn persoon toe te laten binnen de orde en de gelegenheid geven de roeping te volgen die Jah in mijn hart heeft gelegd.

Hij verwacht dat zowel Nikolaj als Chris vorderingen hebben gemaakt met hun ganzenveer. Hun integriteit kennende komt het vast goed..
Hun agenda peilende kan de factor tijd een belemmerende zijn.
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler

Localisation RR : holland, Leiden
Niveau : level 4 kerk

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 08:38

Goedendag Wärter Elequest, ik zag Otto nergens en we hadden wel een gast. Dus ik denk ik vang hem op tot Otto komt. Ik had hem al geroepen maar zie hem nogsteeds nergens. Weet u waar hij is? Deze jongeman is mijn neefje en heeft belang erbij om binnen te stappen.

u kent Otto inmiddels altijd een moeilijke man geweest. tot nu toe was hij erg trouw maar ik denk dat het hem even te veel is geweest. Ik heb hem naar de kerk gestuurd om weer tot zichzelf en Jah te komen

dan went hij zich tot de jonge man en schud hem de hand

Goede dag gross hospittler Elquest.
Mijn naam is Eduard Noèl de Ligne, Heer van Volendam.

De reden van mijn komst is dat ik mij zou willen aanmelden bij de Teutoonse orde.
Ik ben een 21 jarige schrijnwerker met een groentenveld in Rotterdam.

Hoewel ik persoonlijk nog niet in het bezit benn van de aanbevelingsbrieven worden deze door twee personen binnen de orde geschreven.
Met een nederig hart verzoek ik u mijn persoon toe te laten binnen de orde en de gelegenheid geven de roeping te volgen die Jah in mijn hart heeft gelegd.

Welkom bij de orde. Ik merk dat u al op de hoogte bent van zaken binnen de orde. Ik zal u gelijk binnen laten. u kunt dan verder eten in de herberg. Ik hoop u snel weer te ontmoeten in de zaal der sollicitanten.

Membre défunt

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 09:02

Welkom bij de orde. Ik merk dat u al op de hoogte bent van zaken binnen de orde. Ik zal u gelijk binnen laten. u kunt dan verder eten in de herberg. Ik hoop u snel weer te ontmoeten in de zaal der sollicitanten.

Eduard grijnst even naar Silvain en kijkt naar de gross hospittle
r.
Ik dank u vriendelijk heer.
Tenzij mijn oom zijn zinnen heeft gezet op het vervolgen van onze picknick zal ik mijn snel richting deze zaal wenden
.

Eduard heeft geen idee waar deze ruimten zich ophouden, maar hij verwacht een beetje dat Silvain hem wegwijs zal maken.
Silvain
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   Ven Sep 03 2010, 16:54

Silvain moet lachen om de woorden van Eduard en ruimt snel alles op.

Ik prefereer toch binnen de muren te zijn en jou daar rond te leiden dan dat ik hier met jou aan het picknicken ben op moment. We zullen een ander moment eens gaan picknicken, en dan mag jij stroopwafels van je moeder meebrengen!

Bij de gedachten aan die stroopwafels krijgt Silvain spontaan weer trek. Hij heeft toch al aardig wat naar binnen gewerkt. Maar de familie de Ligne houd wel van een lekkere maaltijd en een goed glas wijn.

Silvain hoort dan ineens weer geluiden en bedenkt dat hij nogsteeds met Eduard buiten de muren van de TO.

Zullen we de stap naar binnen maar gaan maken dan?
Ik zal je wel rondleiden bij alles. Als je het niet vervelend om weer in de buurt te zijn van je oude oom.
Ik zal je leiden naar de stallen en overal even rond laten zien. Daarna zal ik je naar de zaal der sollicitanten wijzen. Daar zal je het zelf wel allemaal kunnen vinden.

Silvain gaat Eduard voor op zijn weg binnen de Teutoonse orde.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Aankomst Eduard   

Aankomst Eduard
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1