Ordre Teutonique

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

Rome  AccueilAccueil  FAQFAQ  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

Aankomst van diaken Leopold Perdieus

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Leopold
Besucher

Localisation RR : Utrecht (Hollande)

MessageSujet: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   Jeu Juil 07 2011, 06:50

Leopold, geladen met een tas vol perkament, veren en inkpotten, zakte af naar de vestiging van de Teutoonse Orde te Krimpen. Hij was bezig met een kerkgeschiedkundig werk over de Rooms-Aristotelische Kerk in Holland en wilde graag meer weten over de Orde en enkele van haar leden. En waar zou men meer informatie kunnen vinden dan in de archieven van de orde zelve. Hij hoopte dat hij als onderzoeker binnengelaten zou worden.

Hij kwam aan voor de poort en wachtte geduldig op wat komen zou.
Revenir en haut Aller en bas
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler

Localisation RR : holland, Leiden
Niveau : level 4 kerk

MessageSujet: Re: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   Jeu Juil 07 2011, 10:19

Elequest hoorde dat er een broeder bij de poort stond te wachten. Otto was weer eens in slaap gevallen. De Hochmeister Liep zijn wacht hok binnen en gooide de deur hard dicht. Otto schrok wakker. elequest wierp hem een boze blik toe en liep door naar de man bij de poort.

Al snel herkende hij Diaken Leopold.

Pax Vobiscum broeder Leopold.

Wat een aangename verrassing u hier te zien. wat brengt u naar Krimpen?

Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   Jeu Juil 07 2011, 11:49

Het was niemand minder dan de grootmeester van de Orde zelf die Leopold kwam ontvangen. Leopold was vereerd.

Pax vobiscum, broeder Leopold.

Wat een aangename verrassing u hier te zien. Wat brengt u naar Krimpen?

Hij maakte eerbiedig een buiging naar de vicaris-generaal en grootmeester.

En moge de vrede van de Allerhoogste ook met u zijn, vader Elequest.

Ik kom een bezoek brengen aan de Teutoonse Orde en meer bepaald haar archieven in de hoop mijn werkstuk over de geschiedenis van de Rooms-Aristotelische Kerk in Holland aan te kunnen vullen. Vanzelfsprekend kan de Teutoonse Orde hierin niet ontbreken.
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler

Localisation RR : holland, Leiden
Niveau : level 4 kerk

MessageSujet: Re: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   Jeu Juil 07 2011, 14:07

Elequest had in zijn taak als Vicaris generaal al gehoord en gelezen dat Leopold bezig was met het uitpluizen van de geschiedenis van de kerk in Holland.

Ik kom een bezoek brengen aan de Teutoonse Orde en meer bepaald haar archieven in de hoop mijn werkstuk over de geschiedenis van de Rooms-Aristotelische Kerk in Holland aan te kunnen vullen. Vanzelfsprekend kan de Teutoonse Orde hierin niet ontbreken.

U bent uiteraard van harte welkom om de archieven van de orde in te zien. Ik wil u uitnodigen om naar de Wester toren te komen. Daar kan ik u een kamer aanbieden voor als u wilt overnachten.

Hier heeft u de route naar de wester toren

Besucher

MessageSujet: Re: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   Jeu Juil 07 2011, 14:39

De grootmeester van de Orde begroette hem hartelijk en nodigde hem vriendelijk uit.

U bent uiteraard van harte welkom om de archieven van de orde in te zien. Ik wil u uitnodigen om naar de Wester toren te komen. Daar kan ik u een kamer aanbieden voor als u wilt overnachten.

Ik dank u zeer voor uw gastvrijheid, vader Elequest.

Leopold boog opnieuw respectvol het hoofd en betrad de vestiging te Krimpen en zocht de Westertoren, zijn verblijf voor de komende dagen.

Citation :
[OOC: De routebeschrijving leidt naar nergens. ^^]
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Aankomst van diaken Leopold Perdieus   

Aankomst van diaken Leopold Perdieus
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1